تحولات منطقه

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداریها از جمله شهرداری مشهد در کسب سرمایه اجتماعی رتبه خوبی ندارند و در مجموع میزان رضایت شهروندان از آنها بالا نیست.

شهرداریها رتبه خوبی در شاخص سرمایه اجتماعی ندارند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری  در مراسم رونمایی فرآیندهای نوین مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد"  موسوم به "سامانه ۱۳۷" بخش زیادی از دلایل نارضایتمندی شهروندان را "ساختاری" توصیف و بیان کرد: توسعه نامتوازن و ناهمگون شهرها باعث شده تا شهر به طور غیرمدیریت شده‌ای توسعه یابد.

وی ادامه داد: فقدان مدیریت یکپارچه شهری، پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه و فقدان تبیین درست بین حق شهر و شهروند از جمله مواردی هستند که منجر به افزایش نارضایتی مردم از عملکرد شهرداریها می‌شوند. 
رئیس شورای شهر مشهد همچنین گفت: سهم پارسال هزینه خدمات هر شهروند در کلانشهر مشهد در حوزه اجرایی سه میلیون و ۸۷۰ هزار ریال و هزینه هر شهروند در حوزه عمرانی ۱۹ میلیون ریال بود. این در حالی است که پرداخت بدیهی‌ترین عوارض شهری معطل می‌ماند، شهروندان از تکالیف خود بی‌خبرند و رابطه یکطرفه است که می‌تواند به سوءتفاهم و نارضایتی تبدیل شود.
وی افزود: نظام بروکراتیک شهرداری نیز غیرشفاف و غیرپاسخگو است که منجر به ایجاد نارضایتی می‌شود.
حیدری ادامه داد: برای پاسخگو بودن و افزایش رضایتمندی شهروندان معرفی سامانه‌ها شرط کافی برای اتمام کار نیست بلکه کوتاه کردن فرایندها مهم است. 
وی گفت: باید با حفظ حرمت و کرامت با شهروندان رفتار کرد و شاخص برای ارتقاء مدیران و معاونان در مناطق شهرداری توجه به مشکلات مردم باشد. 

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.